Ugrás a tartalomra

Súgó

Munkamenet

Mi a munkamenet (session)?

Két számítógép (pl. böngésző és webszerver) közötti kommunikáció, amely során az egyik (vagy mindkét) gép különböző azonosítók (sütik – cookie-k) segítségével átmenetileg adatokat tárol a másikról, így támogatva a kommunikációt. Minden munkamenetnek van egy időtartama. Ennek kezdő időpontja lehet pl. az az időpont, amikor a felhasználó belép egy adott rendszerbe. Záró időpontja változó lehet, pl. túllépi a megadott időtartamot, kijelentkezik a rendszerből stb. A sütik segítenek abban, hogy a rendszer észlelje - többek között -, hogy az adott felhasználó be van-e jelentkezve, ill. végez-e tevékenységet az adott oldalakon.

 

Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ)

A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) olyan szolgáltatás, mely a felhasználó azonosítását igénylő elektronikus ügyintézési alkalmazások számára azonosítási szolgáltatásokat biztosít, és az azonosítás eredményét továbbítja az alkalmazás felé.

 

Ügyfélkapuhoz kapcsolódó munkamenetek

Ügyfélkapu-munkamenet (session time):

- Figyelembe veszi, hogy Ön – bejelentkezést követően - végez-e tevékenységet az Ügyfélkapun;
- Időtartama a bejelentkezés után inaktívan töltött 20 perc.

KAÜ-munkamenet (lifetime):

- Nem veszi figyelembe, hogy Ön – bejelentkezést követően - végez-e tevékenységet az Ügyfélkapun;
- Időtartama a bejelentkezéstől – aktivitástól függetlenül – számított 20 perc.

Abban az esetben, ha Ön bejelentkezik egy KAÜ-azonosítással működő szolgáltatásra (pl. Hiteles Elektronikus Postafiók), 20 percen belül újabb azonosítás nélkül érhet el egy másik, szintén KAÜ-azonosítással működő szolgáltatást (pl. Ügyfélkapu, Webes ügysegéd, Tárhely adminisztráció stb.). Húsz perc elteltével a másik szolgáltatás eléréséhez újbóli azonosítás szükséges.

 

 

 

  Kormányzati Ügyfélvonal, telefonszám Magyarországról: 1818, külföldről: +36 (1) 550-1858. E-mail cím: ekozig@1818.hu

3.2.3 - 2018.03.29 09:38